معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

شرح وظایف کارشناس مسئول اعتباربخشی بیمارستانها


۱-تعیین اعضای تیم اعتباربخشی وتقسیم کاربین اعضاء
۲-صدور ابلاغ جهت کارشناسان ارزیاب و معرفی ایشان به بیمارستانها
۳-برگزاری جلسه با مسئولین بیمارستانها و رابطین اعتباربخشی درخصوص تبیین مباحث اعتباربخشی و برگزاری جلسات آموزشی لازم
۴-تهیه صورتجلسات مربوط به هر جلسه
۵- پی گیری مصوبات وتکالیف مربوط به جلسات
۶-برقراری ارتباط موثر با بیمارستانهای تحت پوشش و همچنین کارشناس رابط دفتراعتباربخشی درراستای اجرای صحیح سنجه های اعتباربخشی
۶-مدیریت و برنامه ریزی و اجرای بازدید های دوره ای ازبیمارستانهای تحت پوشش به منظور کنترل چگونگی اجرای مبانی اعتباربخشی
۷- تهیه گزارش از بازدید ها
۸-بازخوردگزارش بازدیدها به بیمارستانهای تحت پوشش و رئیس اداره نظارت واعتباربخشی و معاون درمان
۹-برگزاری جلسات تحلیلی درخصوص نتایج ارزیابی واحدهای مختلف با حضورمسوولین بیمارستانها و اعتباربخشی و ارزیابان واحد جهت حل و فصل مشکلات مشاهده شده.
۹- اعزام وشرکت تیم در دوره های آموزشی اعتباربخشی
۱۰-تشکیل جلسات ضروری با ارزیابان گروه اعتباربخشی و ارایه آموزش ها واطلاعات لازم
۱۲-مکاتبه با وزارت متبوع جهت اعلام تاریخهای انجام ارزیابی بیمارستانها ودریافت دستورالعمل جدید اعتباربخشی
۱۳-هماهنگی با ارزیاب ارشد معرفی شده از وزارتخانه جهت انجام فراینداعتباربخشی سالیانه وسرپرستی گروه اعتباربخشی
۱۴- برنامه ریزی سالیانه اعتباربخشی پس از دریافت دستورالعمل جدید از وزارت متبوع

۱۶-اعلام برنامه سالیانه به اعضای گروه،بیمارستانها وسازمانهای بیمه گر
۱۷ – سرپرستی واعزام گروه به بیمارستان جهت انجام اعتباربخشی در تاریخ مقرر
۱۸-هماهنگی با سازمانهای بیمه گر به منظور اعزام کارشناس بیمه
۱۹-ارتباط موثرباگروه ارزیاب به منظور حصول اطمینان ازاجرای صحیح نحوه ارزیابی و ورود اطلاعات در نرم افزار مربوطه و ارسال کلیه امتیازات کسب شده به پورتال وزارت درحضورارزیاب ارشد
۲۰-رفع نقائص احتمالی چک لیستهای ارسالی به وزارت
۲۱-دریافت نتایج وگواهینامه اعتباربخشی
۲۲-اعلام نتایج و گواهینامه به بیمارستانها
۲۳-اعلام نتایج وگواهینامه به سازمانهای بیمه گر
۲۴_انجام مکاتبات لازم درخصوص کلیه امور بیمارستانها،پیگیری وابلاغ دستورالعملها و آیین نامه های اجرایی به مراکز تحت پوشش