معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

۱- سخت افزار
• سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
• رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها(طبق فرآیند واحد سخت افزار مدیریت آمار و فناوری اطلاعات)
• برآورد نیازهای سخت افزاری حوزه و نظارت بر خرید با هماهنگی مدیریت حوزه و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه (در صورت نیاز)
• رفع عیب اولیه تجهیزات غیر فعال شبکه (داکت، پریز شبکه، رک، پچ پنل و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرایند رفع عیب شبکه، واحد سخت افزار مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
• رفع عیب اولیه تجهیزات فعال شبکه (سوییچ، اکسس پوینت، تجهیزات بی سیم و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرایند رفع عیب شبکه، واحد سخت افزار مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

۲- نرم افزار
• نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
• فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
• نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
• ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
• ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
• رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری

۳- آموزش
• مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
• شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
• آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
• ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد

۴- امور ستادی
• انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
• انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
• شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
• پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
• ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
• پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT در حوزه

۶- شبکه
• ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
• اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای مدیریت فناوری.
• برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
• حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها